כניסה למערכת >>
חפש
שלום אורח [התחבר]
 




 
אנשי מקצוע >>  מומחים ממליצים

מומחים ממליצים

ראובן קארה, פסיכולוג קליני בכיר – מדריך
כלי אבחוני מצויין, נגיש מאוד, תוצאות מיידיות. אני ממליץ עליו בכל פעם שמתעורר צורך בהערכה ראשונית של הפרעת קשב והיפראקטיביות. בין אלו שהמלצתי להם, סטודנטים, מטופלים וחברים.

ראובן קארה
פסיכולוג קליני בכיר – מדריך
מרכז התוכנית לפסיכותרפיה – אוניברסיטת חיפה
לשעבר פסיכולוג ראשי בית חולים מזרע

אסתר בן טולילה, יועצת חינוכית
"בדיקת קשב" התגלתה ככלי עזר מצוין עבורי בעבודתי כיועצת בית ספר. התרשמתי מאוד מהאפשרות לבדוק באופן מהיר, פשוט, דיסקרטי ומקצועי חשד להפרעת קשב. במהלך עבודתי ב 15 שנות הוותק שיש לי במקצוע, אני פוגשת הורים, ילדים ואנשי צוות המתלבטים האם לילד מסוים יש הפרעת קשב. לא תמיד הפניה מייד לאיש מקצוע היא הצעד המתאים ונדרש מהלך ביניים. עכשיו כשקיימת האפשרות לבדיקת קשב אונליין, לעיתים קרובות אני מוצאת שהצעד הראשון המתאים הוא להפנות את ההורים אליה, הבדיקה נותנת מענה ראשוני ואישור לגבי קיום של קושי בריכוז ובקשב, ובכך עוזרת להחליט על התאמת הסביבה הלימודית בבית הספר, כיווני טיפול והמשך הליך אבחון.

אסתר בן טולילה, יועצת חינוכית

רונית ויליגורה, מאמנת קשב
"בדיקת קשב" משרתת אותי היטב כחלק מתהליך האימון (coaching). כשאני מזהה אצל מאומן סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז אני ממליצה להם לבצע את בדיקת קשב. זוהי בדיקה מקצועית המאפשרת הערכה ראשונית של הפרעת קשב והיפראקטיביות. הבדיקה ידידותית למשתמש, נעשית אונליין באינטרנט והתשובות מידיות. ממצאי הבדיקה עוזרות לי למקד את תהליך האימון ובכך להגיע ליעדים.

רונית ויליגורה, מאמנת קשב

בן גיגי פיליפ
ברצוני לשתף את הקוראים בכלל ובפרט את אנשי המקצוע (מאבחנים דידקטיים, פסיכולוגים, מטפלים, רופאים, ונוירולוגים) על הניסיון שלי עם התוכנה "בדיקת קשב" ויישומה במסגרת האבחון והטיפול.

ראשית חשוב לציין שאינני קשור כלל לצוות שפיתח תוכנה זו ומטרת המלצתי אינה לצורך פרסום, אלא במטרה להסביר על היתרון המשמעותי שהפקתי כתוצאה משימוש בתוכנה זו במהלך עבודתי בתור מאבחן דידקטי.

כלים סובייקטיביים בלבד!: מרבית הכלים בשוק העומדים לשירות המאבחנים והמאפשרים לאבחן קיומם של כשלים במערכת הקשב, ברובם אינם אובייקטיבים. כגון: שאלוני הורים, ילדים או מורים. כמו כן עיקר האבחנה מתבססת (במהלך אבחון דידקטי) על התרשמות המאבחן בעקבות תצפית על הנבחן במהלך ביצוע כלל המבחנים וצפייה בתפקודי הקשב במהלך המפגשים איתו. שאלונים אלו וכן ההתרשמות במהלך האבחון הינם חשובים לאיתור סימפטומים היכולים להצביע על בעיית קשב וריכוז, יחד עם זאת הם בעיקרם סובייקטיביים ואינם מבוססים על נורמות תקינות.

כלי אובייקטיבי: התוכנה "בדיקת קשב" שפותחה על-ידי פסיכולוגים קליניים וחוקרים בכירים (בראשות פרופ' יאיר בר-חיים מאוניברסיטת ת"א וד"ר אורי דן מאוניברסיטת חיפה), הינה אפשרות מקצועית נוספת לכלים שתיארתי לעיל. בנוסף להתרשמות שניתן לקבל במהלך האבחון או בעקבות שאלונים, התוכנה מאפשרת לקבל "זווית ראייה" אובייקטיבית למצבם של תפקודי הקשב והריכוז של הנבדק בזמן נתון. היות והתוכנה מבוססת על נורמות על פי מין וגיל, היא מאפשרת לקבל תמונה אמינה יותר בנוגע למצב תפקודי הקשב של הנבדק.
הדו"ח המפורט (כולל גרפים) המתקבל באופן מיידי לאחר הבדיקה, מייעל את תהליך האיתור ומקל על עבודת המאבחן בכתיבת דו"ח נוסף.
לסיכום: עבורי "בדיקת קשב" הפכה להיות כלי משמעותי בתהליך איתור כשלים בתחום הקשב והריכוז ואני ממליץ לכל איש מקצוע להיעזר בה בנוסף לכלים העומדים לרשותו.

להלן המלצה לשילוב תוצאות הבדיקה לתוך דו"ח האבחון:
מרבית הדוחות של האבחונים השונים מחולקים לקטגוריות מגוונות. באבחון הדידקטי לרוב מתייחסים לתפקודי הקשב גם בכתיבת ההתרשמות הכללית וגם כשכותבים את תוצאות המבחנים השונים. אני ממליץ להוסיף קטגוריה נפרדת שתעסוק בעיקר על תפקודי הקשב והריכוז, אשר תכלול את הנושאים הבאים:
  1. צפייה והתבוננות בהתנהלותו ובתפקודו של הנבדק (בתחום הקשב והריכוז) מול ביצוע משימות לימודיות במסגרת הפגישות שנערכו לצורך האבחון.
  2. בדיקה ממוחשבת: "בדיקת קשב" (.C.P.T).
  3. שאלון הפרעת קשב (DSM-IV) הכלול בתוך התוכנה "בדיקת קשב"
    לתוך סעיף זה אני מתייחס גם לנתונים שעלו מתוך השאלונים השונים (הורים, נבחן ומורים) וכן שאלונים בלתי פורמאליים לבירור תפקודי הקשב של הנבדק במסגרות וסיטואציות מגוונות כגון: בשיעורים, בזמן שיח, ובביצוע מטלות לימודיות.
  4. נתונים של כלים פורמאליים נוספים כגון בדיקת קשב חזותי בעזרת המבחן "יהלום" וכדומה.
לבסוף ניתן לכתוב סיכום תוך אינטגרציה של כלל הכלים האובייקטיבים והסובייקטיביים גם יחד. ריכוז נתונים אלו בקטגוריה נפרדת, בתוספת חוות הדעת המקצועית שלנו מאפשרים לאנשי מקצוע המתמחים בקביעת הפרעת קשב וריכוז (נוירולוגים ופסיכיאטרים) לקבוע את הדיאגנוזה שלהם על סמך נתונים שונים ומפורטים.
לבסוף כל איש מקצוע אשר מרגיש צורך לקבל הסברים נוספים והבהרות (ע"י מאבחן דידקטי שאינו קשור לחברה שמציעה את השירות) בנוגע לשימוש בכלי "בדיקת קשב" ויישומו בתהליך האבחון, מומלץ ליצור עימי קשר ואשמח לעזור בנושא.

בן גיגי פיליפ

 

| תקנון האתר | ראשי | צור קשר | מפת אתר |
עיצוב - משפוחה    נבנה ע''י משפוחה בניית אתרים - פיתוח תוכנה